Header Ads

Jak to jest dobrze decydować?

Każdy z nas kiedyś staje przed trudnym wyborem. Patrzy się na sytuację z każdej możliwej perspektywy, przewiduje konsekwencje swojego wyboru... decyzja nie jest wtedy oczywista, trzeba nieźle natrudzić, aby przekonać samego siebie, że ta opcja będzie właśnie dla nas najkorzystniejsza. Więc jak zdecydować "dobrze"? 

Cokolwiek zdecydujesz zrobić w życiu, upewnij się, że cię to uszczęśliwi.
(źródło gifu: google grafika)


Nie ma ustalonej regułki, w zasadzie nie ma żadnych zasad. Uważam, że najważniejsze, to robić to, co nas uszczęśliwi. By wybierać tak, abyśmy byli pewni, że przyniesie nam to szczęście, niezależnie od jego formy. Róbmy to, co co uważamy za najlepsze dla nas samych. 

Bywają sytuacje, w których odpowiedź jest jasna lub możemy bez problemu podjąć ją spontanicznie. Jednakże czasem musimy się zatrzymać i dłużej zastanowić. Ważne, by przeanalizować wtedy wszystkie plusy i minusy każdej z decyzji. Pochopne wnioski dużo nam nie przyniosą. 

Warto także zasięgnąć opinii bliskich nam osób, ale nie traktować ich jako wyznacznik. Wiadomo, że ktoś patrząc na nas z boku, może rzucić jakieś nowe światło na sprawę, ale nie oznacza to, że mamy się pod kogoś dostosowywać. Nikt za nas życia nie przeżyje, to my będziemy przyjmować późniejsze skutki tego, co zrobimy. Dlatego sądzę, że działanie pod presją innych, to nic dobrego, uwagi bywają cenne, ale nikt nie powinien za nas decydować. 

Dlatego nie bójmy się decydować i starajmy się robić mądrze i w taki, by przyniosło nam to szczęście. Z drugiej strony nie zadręczamy się zbyt długimi namysłami, czasem pierwsza myśl bywa najlepsza. :)

Co myślicie? 
Jak wygląda u was podejmowanie decyzji? :) 






14 komentarzy:

  1. Ja podczas podejmowania decyzji myślę wyłącznie o sobie i swoim szczęściu i wtedy jest najlepiej ;)
    adgam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi podejmowanie decyzji przychodzi z niezwykłą trudnością :)
    roxanne-writes.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. ja czasem tak mam ze nie umiem podjac zadnej decyzji
    Prosze napisz mi w komentarzu o stylu jakiej gwiazdy lub postaci filmowej mogę napisać, moj blog dopiero sie rozwija wiec potrzebuej wsparcia:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja niestety czasem zbyt długo myślę nad pewnymi rzeczami ;/

    Obserwuję (jeśli spodoba Ci się mój blog, również go zaobserwuj, sprawi mi to wielką radość)
    Zapraszam:
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, bywają rzeczy, których nie możemy załatwić tak hop siup ;)

      Usuń
  5. Bardzo miło mi się czytało.Fajnie piszesz nie moge się doczekać kolejnego postu ;) Obs za obs ??
    Staram się o współpracę z pewną firmą z branży modowej, byłabym niezmiernie wdzięczna jeśli poklikałabyś w linki do ubrań w moim najnowszym poście i skomentowała pod nim jeśli to zrobiłaś. Umożliwi mi to współpracę z nimi. Z góry pięknie dziękuję :*
    u mnie na blogu mini konkurs !! :)
    http://nicole-500.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. dobry post. nikt nie wie, czego chcemy, jacy jesteśmy i co nam odpowiada tak bardzo jak my, więc rady są ok, ale trzeba dostosowywać je do siebie
    Opowiastki Prawdziwe (klik)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zawsze przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji myślę nad pozytywami i negatywami podjętej decyzji i nie jest to takie proste.
    Mogłabyś kliknąć u mnie w poście w linki z ubraniami? :) http://nataliexbrunette.blogspot.com/2015/04/yap-i-definetely-love-t-shirts.html

    OdpowiedzUsuń

► dziękuję za komentarz! staram się za każdy odwdzięczać :)
► spam, bądź wulgarne treści będą usuwane

Szukaj na tym blogu

Obsługiwane przez usługę Blogger.