Header Ads

Jak to jest być szczęściarzem?

Tak naprawdę niewielu ludzi dostrzega, jakie ma szczęście, jak bardzo został obdarowany dobrami tego świata. Dlaczego tak jest? Może powodem jest to, że od urodzenia nie brakuje nam podstawowych "składników" potrzebnych do normalnego funkcjonowania. Nie mówię tu o garderobie wielkości mieszkania w bloku, dwóch lamborghini w garażu, czy jacuzzi w masażem w ogródku, a bardzo przyziemnych sprawach, których posiadanie wydaje nam się takie oczywiste... jednak nie dla wszystkich:
(źródło zdjęć: google grafika)

Wybaczcie, że autora nie podam, ale nie mam pojęcia kto nim jest, te słowa krążą od dawna w sieci, pewnie ktoś z wam już się z nimi spotkał. Nie wiem też, czy wszystkie statystyki są idealnie podane, ale czy to ważne? Zagłębmy się bardziej w przekaz.

Na co dzień nie zawsze zauważamy, ile szczęścia mamy, że obudziliśmy się zdrowi, w bezpiecznym miejscu i mamy z czym zrobić sobie kanapki na drugie śniadanie. Dla mnie samej wydaje się to takie zwyczajne, no jak to nie miałabym gdzie spać, co zjeść, w co się ubrać? Wyobraźcie sobie, że nagle znika wasza szafa, lodówka, łazienka... znika wszystko. Z lekka masakryczne, co? A niektórzy ludzie takie warunki (a raczej ich brak) muszą znosić dzień w dzień i jakoś nie liczą na lepsze jutro.

My umiemy pisać, czytać, mamy dostęp do internetu - właśnie - pomyślcie, że laptop, komputer, komórka, tablet, czy jeszcze inne urządzenia komunikacyjne rozpływają się w powietrzu. Przecież nie raz katastrofą wydaje nam się padająca bateria w telefonie, a co dopiero myśl o jej całkowitym braku. Inni ludzie nawet takiego "cacka" na oczy nie widzieli i nie jest ich tylko garstka...

(źródło zdjęć: google grafika)

Mój apel to takie zwykłe słowa - Doceńmy to, co mamy! Nawet, jeżeli nie jesteśmy w stanie mieć najnowszego "iPhone 10 gold silver plus" to nie znaczy, że nie jesteśmy bogaci. Posiadacie przecież bliskie osoby (rodzinę, przyjaciół, drugą połówkę), które was kochają, posiadacie marzenia i cele, które możecie realizować, posiadacie wspomnienia i przyszłość, którą wy sami tworzycie, posiadacie możliwość zaspokajania wszystkich podstawowych potrzeb oraz takich, bez których też dałoby się przeżyć. To zarazem takie oczywiste i niedostrzegane.

Także mimo, że ja sama czasami narzekam na brak czegoś, na jakieś niedogodności i zapominam, że wcale nie mam tak najgorzej - liczę, że wy postaracie się ze mną bardziej doceniać szczęście, które tak naprawdę nas wszystkich spotkało.


A wy uważacie, że jesteście szczęściarzami? Jak to jest? :)





14 komentarzy:

  1. Tak, ten obrazek widziałam już wcześniej i za każdym razem gdy zaczynam marudzić że nie mam jeszcze jekiejś książki, chce jeszcze jedno uke, albo stwierdzam że nie mam się w co ubrać zaraz przypomina mi się ten właśnie obrazek. Świetnie to napisałaś.
    Miłego tego i dni następnych
    Randa
    pudelkowpiwnicy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na mnie działa on podobnie :) dziękuję bardzo i również miłego dnia i następnych!

      Usuń
  2. Staram się doceniać to, co mam, ale nie zawsze mi się to udaje. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi też nie zawsze, ale starania to już spory krok do przodu :)

      Usuń
  3. Ten post daje wiele do myślenia. To 1 zdjęcie spodobało mi się, chyba ustawię je sobie na tapecie i popatrzę na nie kiedy tylko będzie mi smutno.
    http://joanna-szwed.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się! O, to świetny pomysł, chyba zrobię podobnie :)

      Usuń
  4. mądrze, bardzo podoba mi się ten pierwszy "obrazek"

    nowy post-kliknij

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się z obrazkiem jak najbardziej!:*

    http://mylife-tasia.blogspot.com/2015/04/romweklik.html

    OdpowiedzUsuń
  6. wazne jest to aby doceniac to co mamy :)

    obserwujemy?
    ewamaliszewskaoff.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. CUdny blog
    .
    .
    Obs za obs? (Ja już,napisz u mnie)
    Zapraszam do mnie (nowa nazwa bloga)
    Mój Blog - klik!-Zapraszam Nowy Post
    Będzie mi miło, jeżeli zostawisz po sobie ślad :)

    OdpowiedzUsuń

► dziękuję za komentarz! staram się za każdy odwdzięczać :)
► spam, bądź wulgarne treści będą usuwane

Szukaj na tym blogu

Obsługiwane przez usługę Blogger.